Vattudalsbron

tisdag 10 april 2012

Påskfirandet

Tidig måra......långfreda´s måra kommer dom och hälsar på.
Rådjur är fina att titta på men inte så roliga när man tänder på
vad dom sprider.......fula fästingar.

Påsken har vi tillbringat i Strand stugan.
Har bara mått gott, läst, myst, ätit och fiskat,
precis vad en påsk ska vara.

 Solen har kommit och gått
man fick klä på sej rejält om man skulle sitta ute och läsa.

Har läst boken Silversnöret av Peter Lucas Erixson
Den var väldigt intressant eftersom den handlar om
en sann historia, om en kvinna som mördade en annan kvinna 
på 40-talet i trakterna häromkring.
Många platser det skrivs om i boken
 känner jag  igen sen post tiden......
om jag inte misstar mej helt har jag delat ut post
till kvinnan det handlar om.
Flera personer som nämns i boken med namn
kommer man ihåg sen man var liten.
Därför är den här boken mycket speciell och intressant.
Boken är mycket lättläst och jag rekommenderar
att ni läser den. Den är mycket speciell.

P han har som vanligt varit en arbetsmyra.....
han har dragit ihop en jättestor majbrasa nere på sjön
av allt tallris som blev efter gallringen av stor tallarna.
 Såklart var jag på fisketävlingen i Renåa.....
min kära bror var den som borrade och servade unghopen sin!

Vi var en hel hop som ropade på Jocke....fisken alltså!

Storfiskarn Lisa vann vår interna tävling där det gällde att
få flest antal fiskar och det fick hon, GRATTIS LISA!

Solnedgång över Vattudalen.....

och kura skymning ger ny kraft och energi.

Hoppas ni har haft några dagars ledigt och samlat
på er nya krafter.

Må så gott alla kära bloggläsare!
kram Gudrun

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ohh,Gudrun va mysigt i stugan !
Jag ha ville varit med.Men ingen Påskmat fick jag se.Ringer snart för jobbplanering.
Kram Motta

Karolina Sundqvist sa...

Inte visste jag att ni hade rådjur på gården?! Söta, men akta Tassa o Vivas pälsar!
Er påsk ser helmysig ut! Önskar jag hade fått varit med! Både Anton Berg, rödvin och massa annat gott kan jag se!
Kul för Lisa att det va hon som vann 1000:-
PussoKram till dj