Vattudalsbron

söndag 15 april 2012

ÅRETS FÖRSTA........


fika på altan......jättemysigt, solen sken och vi njöt!

årets första björnspår.....fick jag se på dagens hunnsväng!
Några dagar gammalt men va gör väl de!

Häromdagen, rättare sagt i onsdags gick jag här själv
med hundarna och mötte en gubbe i en bil som stannade
och ville ge mej ett tips!
-jaha sa jag vaddå för tips?
-Jo, sa gubben, gå inte längre bort än till bommen därborta för
jag har sett björn här tre dagar i rad
-Jamen, sa jag, inte är han kvar här nu.....och han hinn kut all världens
väg när han hör mej, sa jag, lite sturskt sådär....


men mycket riktigt, han har varit här igen,
björnen, den mytomspunna och den som alla vill se men inte
möta öga för öga.
----
--
Tänk va mycket naturen har att bjuda på
och har ni hört va småfåglarna börjat kvittra... härligt va?



Sköt om er alla bloggläsare
i måra kör vi dynga!

kram Gudrun



1 kommentar:

Karolina Sundqvist sa...

Oj, oj, oj! Nu får ni allt akta er för björnrackarna!
Men så spännande samtidigt som det är så läskigt!!
Pirr i pirr i hela kroppen!

PoK