Vattudalsbron

söndag 3 juni 2012

Jag längtar efter värme......vart har den tagit vägen?

När jag var i Stockholm för några veckor sen
fick jag känna på lite värme.....
både av solen och av min kära moster.

Det var så mysigt att få rå om dom här två 
och vi hade så härligt.

Loppis var vi på en hel dag.....
alltså inte sprang själv
utan hjälpte till att sälja och bli kvitt en del.

En dag stod matt tvätt på schemat.
Och det gick som hejsan svejsan.
Blev mäkta imponerad på denna matt tvätt,
jäklar va den gjorde rent!

Go´maten fick vi varenda dag.....
mums filibabba va mycke gott!
Lax med lättkokt sparris och pressad potatis

Nässelsoppa med ägghalvor en annan dag,
och det smakade himmelskt!

Karro fixade bakverket, 
blåbarskaka med havregryn, hmm!

Såklart hann jag en sväng på stan eller rättare
sagt Gamla Stan och Gudrun Sjödén butiken.

Jag hade spanat in ett så himla snyggt överkast
och när jag kom hem så passade de så bra....trallalaaa!

Nu vill jag att försommaren och värmen kommer

HALLÅ HALLÅ vart är den?

De e bara å stå ut......
den måste ju komma eller hur?

kram på er alla
Gudrun

2 kommentarer:

Isebell Novell sa...

Hej, jag lite "randomtittar" på bloggar och stannade upp och tyckte att din blogg var fin och varm. Inte överstaylad, en blogg säkert till stor glädje för familj och vänner... och för mig också då tydligen :)

Gudrun sa...

Kul att du hittade hit och tack för dina fina ord. Visst är de kul med bloggar, ha en bra dag!