Vattudalsbron

tisdag 1 maj 2012

Sista April

Första Maj välkommen.....

Vilken lyxmiddag jag gjorde idag, mmmm, säger jag bara.
Älgfärsbiffar med stora lökbitar i,
 
(nu när inte barnen är hemma och bestämmer)
till det gjorde jag en sallad som jag hittade i 
Ica-bladet

Spenat- och mozzarellasallad med mandel-------
Den kan jag verkligen rekommendera,
mums fillibabba!
Igårkväll var vi i stugan och eldade lite rat och då
wookade vi  älgkötte  inomhus, det gick bra det också!
Ute blåste det och var inte läge för nån matlagning ute.
Morronfika på säng fick jag av min älskade P
Hur mysigt är inte det så säg?

När vi kom hem så var det min tur att bjuda på fika på
altanen, det var riktigt varmt och skönt i solen.


HEJ SVEJS PÅ ER.......

Njut av våren som kommit och 
ta vara på varenda minut!

kram 
Gudrun

4 kommentarer:

DeBeer sa...

Så mysigt det verkar ha blivit i Strandstugan :-)

Anonym sa...

Hej svejs på dig själv Gudrun!
Man blir så glad av att läsa din blogg, ha en riktigt trevlig helg!
Kram Ann Britt

Gudrun sa...

Ann-Britt: Jag är glad att du tittar in här och kul att du gillar det :))
Ha en skön helg fast det är stygg väder, man kan ju passa på och ligga under filten och mysa med en bra bok, kram till dej ;)

Gudrun sa...

Erika: Visst har vi det mysigt i Strandstugan! Bara det blir bättre väder, varmare, så fortsätter förbättringarna med el och liten diskbänk bl a. Du måste komma till sommaren och kolla vetja, kram till dej kusin vitamin :))