Vattudalsbron

söndag 1 april 2012

Fisketur

Vi drog iväg på en fisketur i helgen
Klarblå himmel och en härlig vårsol mötte oss
när vi kom upp till vårat favvoställe.

Efter flera timmars pimpling (både här o där, hihi!) var det dags
för matintag.....mmm gött med körv och kaffe.
( fångst en vecka tidigar på samma tjärn)

Det hade suttit fint med ett gäng röding.......
men vi såg inte till någon fast vi ihärdigt pimplade i sju timmar ?!
Hemma väntade världens goaste vovvar,
man känner sig alltid välkommen hem och inga sura miner här inte!
Kul att fara men toppen att komma hem!
~~~~~~

Ny vecka, nya utmaningar
Lev väl
kram
Gudrun

3 kommentarer:

Karolina Sundqvist sa...

Åh, vilka gooooooooo hundar... vad jag saknar eeeeeer när jag ser de... åååååhhh... vilk supersöta nosar dom har! Och ögonen, riktiga hundögon!

Kul med pimpelfiske med attans för 0 fisk :(

Snart får vi planera din och Kajsas semester här hos mig :)

PussssoKraaaaaam

Gudrun sa...

Jaaa, visst e dom goa, världens gulligaste vovvar.
Vaddå Kajsas o min semester.....tror inte hon kommer hem i maj nu:(

Anonym sa...

Tack Gudrun för att du förgyllde tillvaron för oss på Hocksjötjärnarna, en bra helg.
Skall bara tala om för dig att jag fick 5 fiskar(ja, du ser rätt)under påskhelgens pimpling i Hocksjö, så fisk finns nog...nästa år tar vi dem.
Kram på dig/Maria mittibyn